Cestovné poistenie v Direct poisťovni – čo kryje a kedy sa môže podať výpoveď zmluvy?

Magazín

Ak jednotlivec premýšľa nad cestovným poistením, Direct poisťovňa patrí medzi poskytovateľov, ktorí ponúkajú pre cestovateľov jednoduché, rýchle a flexibilné riešenia. Čo všetko kryje cestovné poistenie v Direct poisťovni a ako a kedy je možné podať výpoveď zmluvy v Direct poisťovni?

Aj keď si to veľa ľudí neuvedomuje a na cestovné poistenie nekladie až taký dôraz, v konečnom dôsledku dokáže toto poistenie človeku ušetriť množstvo starostí – či už ide o nečakané zdravotné problémy, úraz, stratu batožiny alebo oneskorený let.


Obsah článku


Čo znamená Direct výpoveď zmluvy?

Direct výpoveď zmluvy znamená ukončenie určitej poistnej zmluvy, ktorú má jednotlivec uzatvorenú v Direct poisťovni. Najčastejšie sa jedná o zmluvy k produktom ako Direct povinné ručenie alebo Direct havarijné poistenie.

Inými slovami to znamená, že ak už človek nechce, aby bola jeho poistná zmluva v Direct poisťovni naďalej platná, podá výpoveď zmluvy. Dôležité je, aby jednotlivec dodržal lehoty a formu podania výpovede zmluvy (písomne, elektronicky alebo osobne na pobočke).

Kedy je možné ukončiť zmluvu v poisťovni Direct?

Treba myslieť na to, že ako vo všetkých poisťovniach, tak je aj v Direct ukončenie zmluvy možné iba v prípadoch, ktoré povoľuje zákon a poistné podmienky danej poisťovne.

Kedy sa môže podať výpoveď zmluvy v Direct poisťovni?

  • Pri výročí poistnej zmluvy
    • Ide o najčastejší spôsob ukončenia poistenia.
    • Výpoveď zmluvy treba podať najneskôr 6 týždňov pred výročím zmluvy.
  • Do 2 mesiacov od uzatvorenia zmluvy
    • Ak jednotlivec zistí, že mu poistenie nevyhovuje, môže ho v zákonnej lehote ukončiť.
  • Do 15 dní po poistnej udalosti
    • Výpoveď zmluvy je taktiež možné podať do 15 dní po poistnej udalosti v prípade, že človek nie je spokojný s tým, ako bola poistná udalosť vyriešená.
  • Pri zmene vlastníka vozidla
    • Tento prípad je typický pri Direct povinnom ručení – zmluva zaniká, keď sa vozidlo predá alebo prepíše na niekoho iného.
  • Nezaplatenie sumy poistného
    • Keď poistník nezaplatí sumu poistného v danej lehote, poisťovňa môže zmluvu zrušiť sama.

Zmluvu v Direct poisťovni sa dá ukončiť vo vopred stanovených situáciách, avšak najčastejšie je to možné pri výročí zmluvy alebo zmene vlastníka auta. Dôležité je vždy dodržať lehoty a podať výpoveď v správnej forme (písomne, elektronicky alebo osobne na pobočke).

Treba myslieť na to, že ako vo všetkých poisťovniach, tak je aj v Direct poisťovni ukončenie zmluvy možné iba v prípadoch, ktoré povoľuje zákon a poistné podmienky danej poisťovne.

Ako podať výpoveď zmluvy v Direct poisťovni?

Existujú 3 spôsoby, ako podať výpoveď zmluvy v Direct poisťovni. O aké spôsoby ide?

1. Písomne poštou

Ide o najčastejšiu a najistejšiu formu podania výpovede, ktorá musí obsahovať osobné údaje, číslo poistnej zmluvy, dátum, podpis a jasne uvedené, že ide o výpoveď poistnej zmluvy. Takto vyplnenú výpoveď sa odporúča poslať doporučeným listom na adresu sídla poisťovne.

2. E-mailom alebo elektronicky

Direct poisťovňa umožňuje aj poslanie výpovede cez zákaznícky e-mail alebo prostredníctvom online formulára na webe (ak je dostupný). V takomto prípade však netreba zabudnúť vyplniť všetky potrebné údaje a taktiež výpoveď podpísať (napríklad elektronickým alebo nascanovaným podpisom).

3. Osobne na pobočke

Výpoveď je možné priniesť aj do jednej z pobočiek Direct poisťovne, kde na mieste potvrdia prevzatie dokumentu. Túto možnosť je vhodné využiť vtedy, keď chce mať človek istotu, že výpoveď bola doručená v správnom čase.

Čo je potrebné dodržať pri výpovedi?

Aby bola výpoveď platná, je veľmi dôležité, aby boli dodržané určité pravidlá a postupy. Čo je potrebné dodržať pri výpovedi poistenia?

  1. Dobu na podanie výpovede: Ako už bolo spomenuté, poistnú zmluvu je možné vypovedať vo vopred stanovených situáciách, ako je napríklad výročie zmluvy, taktiež do 2 mesiacov od uzatvorenia zmluvy bez udania dôvodu a do 15 dní po poistnej udalosti, ak niekto nie je spokojný s tým, ako bola poistná udalosť vybavená.
  2. Formu výpovede: Vypovedať zmluvu je možné buď písomne poštou, e-mailom alebo online formulárom či osobne na pobočke Direct poisťovne.
  3. Obsah výpovede: Výpoveď by mala obsahovať identifikačné údaje o poistníkovi (meno, adresu, rodné číslo/IČO), číslo poistnej zmluvy, vyhlásenie, že ide o výpoveď poistnej zmluvy a dátum a vlastnoručný podpis.
  4. Vyplatenie poistného do ukončenia zmluvy: Sumu poistného je potrebné vyplatiť až do dňa ukončenia platnosti zmluvy, aj keď výpoveď bola podaná už skôr.
  5. Doručenie poisťovni: Treba myslieť na to, že rozhodujúci je dátum doručenia výpovede do poisťovne, nie dátum odoslania výpovede.

Aby bola výpoveď zmluvy v Direct poisťovni platná, treba ju podať načas a v správnej forme, s úplnými údajmi a zabezpečiť, aby bola do poisťovne naozaj doručená. Ak niekto nesplní tieto podmienky, môže sa stať, že poistná zmluva sa nezruší, bude stále aktívna a poistné bude treba platiť ďalej.

Vypovedať zmluvu je možné buď písomne poštou, e-mailom alebo online formulárom či osobne na pobočke Direct poisťovne.

Čo zahŕňa cestovné poistenie v Direct poisťovni?

Direct poisťovňa ponúka cestovné poistenie, v ktorom sú zahrnuté:

  • Liečebné náklady: V rámci poistenia je kryté nevyhnutné lekárske ošetrenie, lieky, pobyt v nemocnici, preprava do lekárskeho zariadenia alebo domov po ukončení liečby aj prevoz helikoptérou, ak to je nevyhnutné.
  • Zubné ošetrenie a fyzioterapia: Poistenie zahŕňa ošetrenie zubárom pri náhlych, akútnych a bolestivých stavoch zubov – či už ide o vytrhnutie zuba, jednoduché výplne, röntgen či ošetrenie proti bolesti.
  • Poistenie COVID-19: Poistenie pomôže aj v prípade, že sa človek počas pobytu v zahraničí nakazí chorobou COVID-19. Z poistenia sa zaplatia lieky, lekárske ošetrenie, hospitalizácia, test na COVID-19 (ak ho predpísal lekár), prevoz a repatriácia.
  • Cestovná asistencia: Asistenčná služba môže pomôcť s komunikáciou v cudzom jazyku, poskytne pomoc po telefóne a zorganizuje pomoc. Ak by sa niečo stalo poistenému človeku, vie taktiež zaistiť cestu za jednotlivcom niekomu z jeho blízkych, sprostredkuje finančnú hotovosť alebo pomôže dokonca pri strate dokladov.

Novinkou je aj pomoc pri oneskorení alebo zrušení letu. Ak sa vinou dopravcu oneskorí let o 2 a viac hodín, táto poisťovňa ako jediná na trhu poskytne jednotlivcovi 500 Kč (v prepočte cca 20 €) alebo mu preplatí vstup do letiskového salónika.